Spuffy & Cangel Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Spuffy & Cangel Forum

Pour tous les fans du couple Buffy/Spike (mais aussi Cordy/Angel), ainsi que tous les fans de BTVS et ATS, ce forum est fait pour vous.
 
AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le deal à ne pas rater :
Carte Fnac+ Jackpot avec 30€ offerts sur le compte fidélité
19.99 €
Voir le deal

 

 Top des couples de BTVS [Spuffy #1]

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Miss Kitty
~ Out of this World ~
~ Out of this World ~
Miss Kitty


Féminin
Nombre de messages : 60582
Age : 34
Date d'inscription : 07/01/2009

Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Empty
MessageSujet: Top des couples de BTVS [Spuffy #1]   Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Icon_minitimeDim 21 Fév - 21:17

Un site (geekofdoom.com) a établi son top des meilleurs couples de BTVS. Spuffy est arrivé premier !

http://www.geeksofdoom.com/2016/02/14/valentines-day-2016-ranking-10-buffy-vampire-slayer-couples

Citation :
1. Buffy and Spike (Sarah Michelle Gellar and James Marsters)

Way before Team Edward and Team Jacob there were team Spike and Team Angel. Spike was bad – really bad. But even when he was gleefully murdering with biting sarcasm, we loved him, even during his guyliner phase. We got a hint of the couple they could become in season 4’s “Something Blue” when Buffy announced to Giles, “Spike and I are getting married!” and ended with:

Buffy – “You’re a pig, Spike.”
Spike – “Well, I’m not the one who wanted ‘Wind Beneath my Wings’ for the first dance.”

Spike slowly started to realize he had feelings for Buffy, but she humiliated him often. I didn’t like that Buffy. But he proved himself (without a soul too!), when he got badly beaten up by Glory, but still wouldn’t give up that Dawn was the key to Glory. Buffy dressed up as the “gross” Buffy-Bot and asked Spike why he didn’t give up Dawn. Spike’s answer was very “real” to Buffy, and they shared their first real kiss. Season 6 was where the romance got hot and heavy. Buffy finally succumbed to the growing feelings during the final song of “Once More With Feeling,” the iconic Buffy musical. They movie kissed to an orchestra. Then there was a series of raunchy shame sex scenes, that almost made me as uncomfortable as Buffy. He ran away and underwent some trials, after he assaulted Buffy to get rid of his love for her, but in return he got his soul back. He came back in season 7 deranged, but Buffy helped him heal. She relied on him more and more, and he always had her back. He died for her saving the world in the finale (but was resurrected on Angel).

Buffy: “I love you.”
Spike: “No, you don’t. But thanks for sayin’ it.”


D'accord avec le top dans son ensemble ?
Revenir en haut Aller en bas
http://misskittyspuffy.tumblr.com/
benesmg
Seeing you
Seeing you
benesmg


Féminin
Nombre de messages : 2028
Age : 38
Localisation : New Jersey
Date d'inscription : 27/02/2009

Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Empty
MessageSujet: Re: Top des couples de BTVS [Spuffy #1]   Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Icon_minitimeDim 21 Fév - 23:06

très bonne analyse de la relation des deux personnages je trouve, du moins très similaire à ma vision du spuffy jusqu'au "Then there was a series of raunchy shame sex scenes, that almost made me as uncomfortable as Buffy"

je suis plutôt d'accord avec le classement mise à part pour le Willow&Oz et le Willow&Tara que j'aurai inversé, pour moi les couples les plus aboutis de la série sont bien spuffy, willara et xanya
Revenir en haut Aller en bas
Miss Kitty
~ Out of this World ~
~ Out of this World ~
Miss Kitty


Féminin
Nombre de messages : 60582
Age : 34
Date d'inscription : 07/01/2009

Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Empty
MessageSujet: Re: Top des couples de BTVS [Spuffy #1]   Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Icon_minitimeVen 26 Fév - 20:06

Oui ! En fait, je trouve que les couples de la fin de série avaient quelque chose de plus abouti et forcément plus mature, donc j'ai tendance à les préférer, même si j'avoue que de tous les amours de lycée, le couple Willow/Oz est celui que j'ai préféré ! Mais je ne sais pas si je le préfèrerais à Willow & Tara (je dirais que c'est assez partagé pour moi, au final).
Revenir en haut Aller en bas
http://misskittyspuffy.tumblr.com/
Contenu sponsorisé





Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Empty
MessageSujet: Re: Top des couples de BTVS [Spuffy #1]   Top des couples de BTVS [Spuffy #1] Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Top des couples de BTVS [Spuffy #1]
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Top 17 des couples de BTVS [Digital Spy]
» Top 17 des couples de BTVS [Digital Spy]
» Top 17 des couples de BTVS [Digital Spy]
» Top des couples du Buffyverse - Spuffy #1 et Cangel #2
» Top 10 TV Couples of TV Past

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Spuffy & Cangel Forum :: Buffy & Spike :: Le couple :: Sondages & Classements-
Sauter vers: