Spuffy & Cangel Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Spuffy & Cangel Forum

Pour tous les fans du couple Buffy/Spike (mais aussi Cordy/Angel), ainsi que tous les fans de BTVS et ATS, ce forum est fait pour vous.

AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-17%
Le deal à ne pas rater :
SSD interne Crucial SSD P3 1To NVME à 49,99€
49.99 € 59.99 €
Voir le deal

Top des vampires de BTVS

3 participants
AuteurMessage
Miss Kitty
~ Out of this World ~
~ Out of this World ~
Miss Kitty

Féminin

Top des vampires de BTVS Empty
MessageSujet: Top des vampires de BTVS   Top des vampires de BTVS Icon_minitimeSam 8 Juin - 13:43

Merci à Phil pour la découverte de ce top !

Buzzfeed.com a réalisé son top 20 des meilleurs vampires de BTVS.

Je vous poste seulement les cinq premiers, et je vous invite à voir le reste du classement à l'adresse suivante :

http://www.buzzfeed.com/louispeitzman/ranking-the-buffy-the-vampire-slayer-vampires

Citation :
1. SPIKE

First appearance: “School Hard”
Number of episodes: 97
Yes, Spike wins in the end. I’m not saying Buffy chooses him over Angel — I mean, she does, but that’s another conversation. I’m saying he’s the most compelling vampire. His arc from lovesick poet to brutal vampire to begrudging ally to souled hero is truly something to behold, and Buffy wouldn’t be the same show without it.

Citation :
2. ANGEL

First appearance: “Welcome to the Hellmouth”
Number of episodes: 56
No, Angel’s not #1 — and at this point, all you Bangel fans are shaking your fists at the heavens. But really, there’s no shame in coming in second. Angel is obviously pivotal to Buffy’s development: her first love, her first heartbreak, her first I-had-sex-with-you-and-you-lost-your-soul drama. He also got a pretty great spin-off of his own.

Citation :
3. VAMPIRE WILLOW

First appearance: “The Wish”
Number of episodes: 2
As hot as Vampire Xander is, Vampire Willow is on a different Scoville scale entirely. She made an impression in “The Wish,” but it’s her return to Sunnydale proper in “Doppelgangland” that made her a forever favorite. She’s crafty, seductive, and yes, a little gay. In fact, she foreshadows a lot of what Willow becomes: “Bored now.”

Citation :
4. DRUSILLA

First appearance: “School Hard”
Number of episodes: 17
Again, I’m going only by what we see on Buffy — but do check out Dru and Darla on Angel, because they’re amazing. Drusilla’s unique brand of crazy and foresight make her frightening but also really fun at parties. While she never quite captured my heart the way she did Spike’s, she’s certainly memorable.

Citation :
5. DARLA

First appearance: “Welcome to the Hellmouth”
Number of episodes: 5
Here’s the thing about Darla — she was way cooler on Angel than she ever was on Buffy. But since we’re only focusing on the original series and not its spin-off, she’ll have to content herself with being #5 on the list. Definite bonus points for being the first vampire we see, though.

~ Sens Critique ~ Tumblr ~
Revenir en haut Aller en bas
http://misskittyspuffy.tumblr.com/
ladyM
Undeniable Shippeur
Undeniable Shippeur
ladyM

Féminin

MessageSujet: Re: Top des vampires de BTVS   Top des vampires de BTVS Icon_minitimeSam 8 Juin - 14:01

excellent classement j'aurais probablement mis Drusilla devant Vamp Willow mais ça se tient

Ludo
Everyone's Waiting
Everyone's Waiting
Ludo

Masculin

MessageSujet: Re: Top des vampires de BTVS   Top des vampires de BTVS Icon_minitimeSam 8 Juin - 14:20

Pareil, j'aurais bien vu Drusilla à la place de Vamp!Willow (qui est quand même géniale) : j'ai personnellement tendance à trouver Dru plus chouette dans BTVS que dans Ats. Darla, c'est le contraire, je la trouve particulièrement insignifiante dans BTVS, du coup je la trouve plutôt bien classée !
Miss Kitty
~ Out of this World ~
~ Out of this World ~
Miss Kitty

Féminin

MessageSujet: Re: Top des vampires de BTVS   Top des vampires de BTVS Icon_minitimeMar 11 Juin - 23:13

J'aurais peut-être mis Vamp!Willow un chouia plus bas, et j'aurais échangé les places de Darla et Harmony pour ma part... Je préfère Darla, mais uniquement pour son développement dans AtS. Donc si je me focalise uniquement sur BtVS, Harmony mérite d'être plus haute.

Comme on le faisait remarquer sur un autre forum, dommage qu'il n'y ait pas Vamp!Buffy.

~ Sens Critique ~ Tumblr ~
http://misskittyspuffy.tumblr.com/
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Top des vampires de BTVS   Top des vampires de BTVS Icon_minitime

Top des vampires de BTVS
Page 1 sur 1