Spuffy & Cangel Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Spuffy & Cangel Forum

Pour tous les fans du couple Buffy/Spike (mais aussi Cordy/Angel), ainsi que tous les fans de BTVS et ATS, ce forum est fait pour vous.
 
AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment :
Pokémon EV06 : où acheter le Bundle Lot ...
Voir le deal

 

 Crazy Credits

Aller en bas 
4 participants
AuteurMessage
Miss Kitty
~ Out of this World ~
~ Out of this World ~
Miss Kitty


Féminin
Nombre de messages : 60540
Age : 34
Date d'inscription : 07/01/2009

Crazy Credits Empty
MessageSujet: Crazy Credits   Crazy Credits Icon_minitimeVen 16 Avr - 11:26

Bon, euh, je suis pas sûre d'avoir bien compris l'objet de ce classement, mais je crois que ça concerne les génériques un peu fous, on retrouve "Superstar" et "OMWF" ^^

Citation :
BUFFY THE VAMPIRE SLAYER
“Superstar”


Crazy Credits 140410supers


This is possibly the cleverest example of “one night only” opening title-fiddling in the history of TV, not just reflecting the episode in question, but actually forming part of the narrative. After a teaser showing the Scooby Gang fighting vampires, deciding they need some help and then, bizarrely, going to geeky bit-player Jonathan Levinson for back-up (what the Hell?), most viewers would have been a bit wrong-footed already… But as the credits roll it’s clear that something HUGE is up.

Clips of Jonathan have been inserted willy-nilly throughout the sequence, as though he’s been part of the show for years. He’s shown defusing a bomb! Wearing a sharp suit! Climbing into a limo surrounded by screaming fans! Firing a crossbow! Holding a gun like James Bond! The final few seconds of the theme song even play out to a shot of him walking towards the camera with his coat billowing out behind him, like a cross between Angel and Neo!

Of course, it’s merely a clever set-up for an episode in which poor downtrodden Jonathan has cast a spell to make him a superstar, but it’s the way the spell breaks the fourth wall and leeches into the credits that makes it such a joy.

One thing, though: despite his presence in the sequence, Danny Strong only gets a “Guest Starring” credit once the episode has begun. Seems that fourth wall only stretches so far…


Citation :
BUFFY THE VAMPIRE SLAYER
“Once More With Feeling”


Crazy Credits 140410once1

Crazy Credits 140410once2

Short, sharp and sweet – that’s the best way to sum up the opening credits for this sixth season songfest. Not wanting to waste time when there’s so much musical goodness to come, Buffy’s frenetic titles are transformed into a montage of the cast’s faces projected onto the moon as their names pop up beside them. The typography is pure “musical”, the font soft and rounded and nothing at all like Buffy’s usual gothic look, and there’s not a whiff of Nerf Herder and their guitars.

Still, in retrospect, those faces on the moon do remind us a little of The Mighty Boosh



Source : ICI
Revenir en haut Aller en bas
http://misskittyspuffy.tumblr.com/
jess85
Best Lovers
Best Lovers
jess85


Féminin
Nombre de messages : 1357
Age : 39
Localisation : dans mon salon
Date d'inscription : 07/11/2009

Crazy Credits Empty
MessageSujet: Re: Crazy Credits   Crazy Credits Icon_minitimeSam 17 Avr - 6:36

Ils sont peut-être un peu "fou" c'est générique mais vraiment très originaux et très bien réalisé j'aime surtout celui OMWF il est géniale avec cette musique et les images des persos trop bien chpoisi en plus avec la lune ça fait génial ! L'autre il est assez marrant avec Jonathan qui monopolise toute la place dans le générique pauvre Buffy il lui pique sa place.

_________________
Crazy Credits Jess-a10

Merci Miss Kitty Crazy Credits 682513
Revenir en haut Aller en bas
Ludo
Everyone's Waiting
Everyone's Waiting
Ludo


Masculin
Nombre de messages : 9944
Age : 29
Localisation : Paris
Date d'inscription : 19/12/2009

Crazy Credits Empty
MessageSujet: Re: Crazy Credits   Crazy Credits Icon_minitimeSam 17 Avr - 12:17

J'adore celui de OMWF, il est trop classe! Il a des airs de Ma sorcière bien aimée Crazy Credits 88478

Sinon, rien à voir (c'est même pas le générique officiel de l'épisode), mais le fameux générique "Cordy!" dans Birthday reste mythique dans son genre Crazy Credits 88478
Revenir en haut Aller en bas
Marco
Kahlan's fan
Kahlan's fan
Marco


Masculin
Nombre de messages : 2321
Age : 30
Localisation : Québec
Date d'inscription : 11/08/2009

Crazy Credits Empty
MessageSujet: Re: Crazy Credits   Crazy Credits Icon_minitimeSam 17 Avr - 17:09

Si je comprends bien le titre, ça signifie : Les génériques fous. Mais pas le sens clinique du terme, le sens cool genre. Le sens employé, la plupart du temps, chez nous.

Celui de Superstar est bien, j'adore la musique xDDD C'est la même de tous les épisodes ! Celui de OMWF est bien aussi, genre cinématographique et l'ambiance. C'est bien.

_________________
♥️ C/A & W/F Addict ♥️

Crazy Credits 02_bmp10
♥️♥️ Angel, I sort of need to talk to you in person. - Cordelia
Is it something... Bad ? - Angel
No. No. It's something good... I think. Well, It sort of depends on how you feel. - Cordelia
About what ? - Angel
Well, about me. - Cordelia ♥️♥️
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Crazy Credits Empty
MessageSujet: Re: Crazy Credits   Crazy Credits Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Crazy Credits
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Crazy Ex-Girlfriend
» The Crazy Ones [Sydney Roberts]
» The Crazy Ones [Trailers, Promos, Interviews, Coulisses...]

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Spuffy & Cangel Forum :: Buffy the vampire slayer :: Sondages & Classements :: La série et ses épisodes-
Sauter vers: