Miss Kitty ~ Out of this World ~
| Sujet: 20 ans de la WB : top des meilleures séries [Buffy #1 et Angel #5] Lun 12 Jan - 23:21 | |
| A l'occasion de son 20ème anniversaire, classement des meilleures séries de la WB. Buffy est arrivée première ! Et Angel 5ème ! - Citation :
The WB 20th anniversary: Ranking all 32 of the network's dramas from worst to best 1. 'Buffy the Vampire Slayer' (1997-2001)
In the end there could only be one, and doesn't it make sense its The Chosen One? Joss Whedon reinvented his early-'90s film into a high-octane, darkly funny drama about a high school girl chosen to defend the world from vampires and fellow creatures of hell. With the help of her "Scooby gang" friends, Buffy Summers (Sarah Michelle Gellar) fought countless monsters and demons while rocking halter tops, leather pants and platform boots. The show had romance on top of butt-kicking and dialogue that still influences TV writing today. Of all the iconic shows The WB produced, "Buffy" represents the best the network ever had to offer. - Citation :
- 5. 'Angel' (1999-2004)
Not all spinoffs manage to maintain what made their predecessors successful, but "Angel" managed to do it. It helps that the show took many of the familiar faces from "Buffy" as well as the show's creator, Joss Whedon, with it. Its only demerits are that it was impossible to have more "Buffy" on the show (though the crossover episode was beautifully done) and that weird time where Cordelia and Angel were a thing. | |
|
Ephy Kiss Goodbye
Nombre de messages : 809 Age : 36 Localisation : Vaucluse Date d'inscription : 30/10/2014
| Sujet: Re: 20 ans de la WB : top des meilleures séries [Buffy #1 et Angel #5] Jeu 15 Jan - 16:00 | |
| Contente d'y retrouver Buffy et Angel, surtout si bien placé =P Et contente d'y retrouver Roswell et Smallville également =P | |
|
Esther Best Couples Ever
| Sujet: Re: 20 ans de la WB : top des meilleures séries [Buffy #1 et Angel #5] Mer 4 Fév - 7:51 | |
| Oh et y'a aussi Everwood et OTH Même si je connait pas bien Everwood j'avait déjà bien aimé regarder à la TV étant plus jeune ^^ | |
|
Ludo Everyone's Waiting
Nombre de messages : 9944 Age : 29 Localisation : Paris Date d'inscription : 19/12/2009
| Sujet: Re: 20 ans de la WB : top des meilleures séries [Buffy #1 et Angel #5] Jeu 21 Mai - 16:58 | |
| La WB, que de souvenirs... Le top 5 est chouette comme tout. Ca me fait tout bizarre de revoir le générique de Dawson's creek, une petite madeleine de Proust même si je n'ai jamais été véritablement fan de la série. La musique de celui d'Everwood me tape sur les nerfs, mais je reste un peu attaché à la série et surtout à quelques uns de ses personnages. | |
|
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: 20 ans de la WB : top des meilleures séries [Buffy #1 et Angel #5] | |
| |
|