Spuffy & Cangel Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Spuffy & Cangel Forum

Pour tous les fans du couple Buffy/Spike (mais aussi Cordy/Angel), ainsi que tous les fans de BTVS et ATS, ce forum est fait pour vous.

AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment : -36%
Nike Air Max 270 React – Chaussure pour Homme
Voir le deal
102 €

10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows

AuteurMessage
Miss Kitty
~ Out of this World ~
~ Out of this World ~
Miss Kitty

Féminin

10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows Empty
MessageSujet: 10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows   10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows Icon_minitimeMar 18 Oct - 20:10

http://io9.com/5850776/10-great-stand+alone-episodes-that-totally-represent-their-respective-shows

Citation :
1) Angel, "Smile Time"

Why it rocks: The inimitable Ben Edlund brings his demented, off-kilter style of storytelling to Angel with this amazing episode in which the vampire with a soul becomes a puppet with attitude. See also: Edlund's many demented Supernatural episodes, the Firefly episode "Jaynestown," and of course The Tick.) (We also considered including the Buffy episodes "Ted" and "Hush" on this list — but "Hush" is an arc episode, because it advances the Buffy/Riley relationship.)
Why it could only come from this show: "Smile Time" is a quintessential Angel episode, in which the character of Angel is front and center — his angst and his struggle to be a hero are full embodied, except now it's all wrapped up in the tragedy of him becoming a felt puppet.

Qu'en pensez-vous ?

~ Sens Critique ~ Tumblr ~
Revenir en haut Aller en bas
http://misskittyspuffy.tumblr.com/
Ludo
Everyone's Waiting
Everyone's Waiting
Ludo

Masculin

10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows Empty
MessageSujet: Re: 10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows   10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows Icon_minitimeMer 19 Oct - 14:21

Hum, je suis pas sûr... Smile Time est un bon épisode, mais est-ce qu'il représente vraiment la série dans son ensemble? Pas vraiment, l'épisode est très léger et amusant, tandis que la série adopte avant tout un ton plutôt sombre et tragique...
Miss Kitty
~ Out of this World ~
~ Out of this World ~
Miss Kitty

Féminin

MessageSujet: Re: 10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows   10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows Icon_minitimeMer 19 Oct - 16:37

Moi non plus j'ai pas du tout compris le choix, parce que pour moi, il est loin d'être THE épisode représentatif de la série...

J'aurais bien vu "Billy" par exemple !

~ Sens Critique ~ Tumblr ~
http://misskittyspuffy.tumblr.com/
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: 10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows   10 Great Stand-Alone Episodes That Totally Represent Their Respective Shows Icon_minitime

Page 1 sur 1